Pravidla hry pro sympatizanty

Pamatujete systém počítání do 15 bodů a hru na ztráty? Stejně jako 2 podání ve čtyřhře? Zapomeňte na to!

K 06.05.2006 změna pravidel a hlavně systému počítaní (zatraktivnit hru, zrychlit, zpřehlednit, zjednodušit a udělat přitažlivější pro diváky)

  • Zápas se hraje na dva vítězné sety. Ve všech disciplínách vítězí strana, která jako první získala 21 bodů.
  • Za stavu 20:20 strana, která první dosáhne dvoubodového vedení, vyhrává set. Za stavu 29:29 strana, která získá 30.bod, vyhraje set
  • Mezi 1.a 2 .setem stejně jako mezi 2.a 3.setem je přestávka v délce 120 sekund (povoleno „koučování“ trenérem). Navíc nově je v každém setu přestávka nepřesahující 60 sekund, když je poprvé dosaženo 11 bodů.
  • V badmintonu už nehrajeme na ztráty!!!!.
  • Ve čtyřhře pouze jedno podání

Hlavní změny pravidel v kostce:

Dvouhra:

  • utkání se hraje na 2 vítězné sety
  • v setu vítězí hráč, který jako první dovrší 21 bodů
  • hráč, jenž vyhrál výměnu, vždy získává 1 bod
  • za stavu 20-20 se pokračuje ve hře, dokud jeden z hráčů nezíská 2 body po sobě
  • pokud skóre dosáhne stavu 29-29, vítězí hráč, který dosáhne 30. bodu
  • hráč, jenž vyhrál set, začíná podáním v následujícím setu
  • v okamžiku, kdy jeden z hráčů docílí 11 bodů, oba hráči obdrží 60 sekundovou pauzu
  • mezi prvním a druhým i mezi druhým a třetím setem obdrží oba hráči 2 minutovou pauzu

Čtyřhra:

  • Každá strana má pouze jediné podání
  • Zadní podávací čára zůstává, včetně všech současných pravide


Při hře dochází k chybě, když míček: 

  • dopadne mimo hranice dvorce (tzn. za hraniční čáry dvorce),
  • projde skrz síť nebo pod sítí,
  • nepřejde síť,
  • dotkne se stropu nebo bočních stěn,
  • dotkne se těla nebo oděvu hráče nebo jakéhokoliv jiného předmětu či osoby mimo bezprostřední okolí dvorce.


Další nejčastější chyby jsou, když hráč, dokud je míček ve hře:

  • dotkne se sítě nebo jejích sloupků raketou, tělem či oděvem,
  • přejde nad sítí na soupeřovu stranu dvorce raketou nebo tělem,
  • přejde raketou nebo tělem pod sítí na soupeřovu polovinu dvorce tak, že ten je vyrušen ze hry nebo je mu v ní bráněno,
  • brání soupeři, např. mu znemožňuje, aby povoleným způsobem provedl úder, je-li míček následován raketou přes síť.


Chybou je, když míček během hry: 

  • je při provádění úderů zachycen nebo zadržen na raketě a potom během úderu hozen,
  • je udeřen dvěma údery dvakrát po sobě tím samým hráčem,
  • je udeřen hráčem a jeho spoluhráčem,
  • se dotkne hráčovy rakety a pokračuje v letu směrem do zadní části hráčova pole.